fredag 6. november 2009

Overreaksjon?

Hvordan skal man reagere på denne svineinfluensaen da?
Radioen, TV'en, avisen, posten og veggen på ethvert offentlig toalett advarer og råder oss til å være super-duper-pakk-sofaen-i-plast-hygeniske, mens danskene sitter og ler av oss. Ja, faktisk synes mange av landene i Europa at nordmennene er latterligvis på tuppa. Kanskje fordi dette er første epedemien siden - svartedauden? - i hvert fall på lenge... Uffameg, det er jo så ille fordi noen blir sykere enn andre (er det ikke alltid sånn?) dermed må alle få vaksine å kjapt som mulig! Sikkert ikke en dårlig idé, men ærlig talt, vi stressa aldri så mye med det før selv om det fantes influensavaksine da ogå.

Likevel er det en smule sykt at jeg er omringet av svinebadeender på jobben. Joda, badeendene som er fremstilt med forskjellige yrker i alt fra busniess til maler er søte nok, men en slags mutant and som er krysning av and og gris er en smule... perverst når en tenker over det.
Kanskje såpebutikken prøver å sette et eksempel ved å vise at "svineinfluensa, nei, den kan man tulle og tøyse med". Eller så er det en oppriktig måte å tjene penger på... ehm, smart?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahahaha! digger de endene:D

Coraline sa...

selger de noe da?

liselese sa...

Vel.. Det var i hvert fall en dame som kom innom og skulle kjøpe en svineand og en sykesøsterand, så jeg spurte om hun tilfeldigvis kjente noen med svineinfluensa. Hun så bare forundret på meg og sa "Nei, jeg synes bare det var så fine farger til barnebarna mine." Så begynte jeg å le, men det virket ikke som hun skjønte helt humoren i det...