fredag 23. januar 2009

Skumring

Det gjør vondt i bakleggene når jeg går i trappene...
Vi har mange trapper på skolen, som må gås opp og ned hver dag... Det er smertefult.
Likevel klarer jeg å smile meg gjennom all au-ingen, for jeg har nemlig fått alle bøkene i twilight-serien av min kjære, snille, kule bror (den eldste selvfølgelig). Og enda bedre, jeg trengte ikke be om det engang! Snakk om sørviss (som det heter på godt charter-feber-norsk... Uff)
Ja, det er faktisk bok-serien til den beryktede filmen som nå går på kino og inneholder bl.a Robert Pattison (han Harry-Potter fyren som alle synes er så kjekk) og Kristen Stewart (Panic Room). Kort fortalt og så vidt jeg vet, handler den om tenåringsjenta Bella Swan som forelsker seg i en vampyr og komplikasjonene rundt forholdet... Vel, det ser litt mer spennende og kulere ut bak på coveret, men potato, pot-ah-to. Stephenie Meyer har tross alt imponert mange med boka. Enda kulere er det at hun fikk inspirasjonen utifra en drøm hun hadde...
Det er bare en ting, for jeg har ikke begynt å lese bøkene enda; skal jeg lese bøkene først eller se filmen og eventuelt bli drit skuffa i forhold til hvordan jeg har sett alt for meg utifra boka? Det er nemlig slik at mange av de som har sett filmen og anbefaler den, ikke har lest boka og omvendt.

Blæ, dette problemet oppstår alltid under filmatiseringer av bok-serier; det skjedde med Ringenes Herre, det skjedde med Narnia (hvor boka slår filmene rått) og i hvert fall med Harry Potter, som jeg ikke har lest enda (ikke drep meg!:O) osv. Hmm... kanskje jeg skal se filmen også bli mektig imponert over boka. Hvis ikke, er det bare morsomt om filmen faktisk er bedre enn boka. Noe som jeg aldri tror har skjedd, til forfatteres store lettelse. Men klarer jeg å vente, med alle bøkene på rommet? Uæææ!

Tilake til det poenget jeg ikke klarte å gjøre klart nok i innlegget, broren min er kul!:) Au... Nå må jeg gå og hente litt fanta...

1 kommentar:

Monica sa...

Les boka før du ser filmen!! :D Fantastiske bøker alle sammen!:P
Skulle ønske jeg hadde hatt en slik storebror!