lørdag 20. september 2008

(mer) Coldplay!

OMFG! (Oh My Freaking God, jeg pleier ikke å skrive slike dumme forkortelser med mindre det er veldig VELDIG nødvendig) Coldplay konserten i går var helt utrolig!

Jeg fikk originalt en ganske dårlig plass helt til siden på venstre ving, men var så heldig å havne ved siden av en ganske desperat venninnegjeng som hadde opplevd å få en billett langt borte fra resten av plassene. Gjett hvem som fikk bytta billett da! (selv om det var sånn at jeg og mine venninner satt ganske spredt rundt omkring) De var fornøyde og jeg var fornøyd! Helt øverst på høyre ving fikk jeg da plass ved siden av en ganske hyggelig gutt og med god utsikt til spektrum scenen!

Selv om det tok lang tid før konserten brøt løs, må jeg si at til og med oppvarmingsbandet klarte å få liv i salen. (Albert Hammond Jr. var det visst) Men da Coldplay først kom ut på scenen ble det virkelig liv! Ikke bare hadde de tatt med de beste sangene, de hadde i tillegg et fantastisk lysshow + på slutten av konserten tok de et lite avbrekk ved å gå av scenen og løpe over til en betraktelig mindre scene blandt publikum i den midtre delen, der tok de seg en liten akustisk frihet. Publikum ble helt gale!

Det var høy allsang faktor og gutta måtte spille både ekstra nr. og ekstra ekstra nr. ettersom vi bare fortsatte og fortsatte å rope ut refreng delen på Viva la Vida. Siden Coldplay selv er inspirert av det berømte norske bandet A-ha, dro de med seg Magne Furuholmen ut på ekstra ekstra nr. for å spille Hunting High and Low, det var toppen av kransekaka! Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle få oppleve to slike storheter på en og samme konsert! Jeg tar av meg hatten (uansett hva folk sier!).

Fredagens program:
Life in Technocolor, Volet Hill, Clocks, In My Place, Speed of Sound, Cemeteries of London,
Chinese Sleep Chant, 42, Fix You, Strawberry Swing, God Put a Smile Upon Your Face,
Talk, The Hardest Part, Viva la Vida, Lost!,
På liten scene: The Scientist, Death Will Never Conquer.
Ekstra nr: Politik, Lovers in Japan, Reign of Love, Death and All His Friends.
Ekstra ekstra nr: Hunting High and Love(m/Magne Furuholmen), Yellow.

Ingen kommentarer: