onsdag 17. september 2008

På bussen - igjen

Jeg sitter på bussen på vei hjem. Ikke akkurat noe nytt siden bussen er en del av hverdagen min, men i stedet for å se ut av vinduet bestemmer jeg meg for å se på folkene i bussen. Den ene fyren sitter med iPoden oppi bretten på den store pelslua si. Foran meg sitter en jente som går gjennom sangene på mobilen sin, jeg får et lite glimt av skjermen; Lindsay Lohan og masse <3 som hun har lagt til selv (jeg antar etter sanger hun liker). Uff! Tenker jeg i mitt stille sinn og blir litt opphengt på mobilskjermen. Enda mer opphengt blir jeg på tidligere nevnte pelslue fyren, men ikke på hans merkelige iPod vane; er det snus han har i leppa eller har han bare veldig liten overleppe? -Det er vanskelig å se forskjellen når man er vandt med å se minst 15 snuslepper hver dag- Blikket mitt flakker til og fra, til og fra leppa hans. Etter en stund troooor jeg han legger merke til det for han ser litt smårart på meg. Nei, for guds skyld, jeg ser ikke på deg fordi du er pen... Til slutt bestemmer jeg meg for å se ut av vinduet igjen. Det var nok for det beste.

Ingen kommentarer: