torsdag 25. september 2008

Det ér ikke lett

Konfrontasjoner... De fleste av oss prøver å unngå dem og jeg tror jeg vet hvorfor. Hvis du sier du har en mening om noe, pleier den andre parten, om uenig, å si noe i stilen av "Åja, ja, jeg-synes -jo-ikke-helt-det,-men-alle-har-forskjellige-meninger-da... he-heh *bytte tema*" for man er jo oppdratt med å tenke at "alle får lov til å ha forskjellige meninger" og at man må være høflig og ha åpen sinnet. Dermed er det ikke alltid like lett å si noe og bli møtt med svaret "Nei, det er jo ikke bra, hvorfor synes du det?" i en tone som får deg til å føles ut som du blir backet opp mot et hjørne.

Man burde liksom ha svaret på tunga, men når man blir overrasket slik kan det være vanskelig. Det eneste man klarer å komme med er masse halvgode forklaringer. Man får liksom aldri sagt det man egentlig mener eller få orden på ordene som svirrer rundt i hodet. Irriterende!

Også en time senere... Crap, det var det jeg skulle sagt!

Jeg synes uansett at folk kan være litt mer vennlige hvis det er en diskusjon de vil ha...

Ingen kommentarer: