mandag 2. mars 2009

Eksperiment?

Forrige uke prøvde jeg ut et lite eksperiment. De fleste av ukedagene valgte jeg nemlig å ikke ha med iPoden på skolen. Og jeg oppdaget at det faktisk hadde mange fordeler å ta en liten pause fra musikken.
- For det første var det smart av sikkerhetsårsaker. Hvem har vel ikke opplevd å miste dyrebare ting på skolen? Hadde faktisk på en følelse at det ville vært sånn typisk uke hvor jeg klarte å miste ting da jeg minst ventet det.
- For det andre ble jeg klarere i toppen om morgenen, når jeg vanligvis pleier å være fjern og ukonsentrert. Mange sanger har en underbygget, søvndyssende effekt og når man bare sitter der og bearbeider tanker blir man plutselig mer våken. Ikke at jeg trenger å sitte og fundere over ting enda mer, men, men.
- For det tredje ble jeg vel mer sosial. Det er lett å sette seg ned med musikk og havne litt i sin egen verden, og i grunn ganske deilig noen ganger. Samtidig som det vel å merke gjør deg litt usosial.

*Kremt* kanskje litt merkelig at jeg, som for det meste skriver om musikk, kommer med dette. Men det er nok fordi jeg vanligvis hører så mye på musikk, at jeg merker den store forskjellen. Uansett vil jeg råde folk til å ta en liten mp3 pause i blandt. Godt for hodet og godt for Flode.

Ingen kommentarer: