mandag 27. april 2009

Trenger du oversettelse?

Noen ganger er det litt vanskelig å være hundre prosent ærlig når man skal skrive en melding til en venn som har vært litt fjern i det siste. Dermed kommer man med et par halv-sannheter/ufullstendige setninger i håpet om at hun/han kanskje vil skjønne tegninga. Men det er jo ikke alltid like lett:

Hei, lenge siden sist, fordi du ikke har kontaktet meg, og jeg kontaktet deg de to siste gangene.
Hvordan går det, lever du?
Hatt mye å gjøre i det siste, så du ikke fikk tid til å snakke med meg?
Er i hvert fall skikkelig mye stress her, men jeg tok meg i hvert fall tid til å gi ifra meg litt lyd.
Klem fra Lise. Som faktisk fortsatt vil være vennen din.

Slikt kan være skikkelig frustrerende altså! Man vil jo ikke akkurat virke desperat heller, men hvilket valg har man hvis man vil opprettholde et vennskap? Selv om det er en person som har hatt det tungt i det siste, går grensen ett sted og da må man skjerpe seg.

Ingen kommentarer: