mandag 14. juli 2008

SOS popcorn!

Disse tre første ukene av sommerferien har ærlig talt gått ganske fort unna. Bortsett fra et par sløve dager, har jeg prøvd å få til noe hver dag (inkludert trening) og det har vært deilig å bare være sammen med venner. Nå er det nemlig kun nedtelling av timer før jeg sitter på flyet til Berlin, og den reisen etterfulgt av et tett program av hyttetur, sommerleir og Øya-festival.
Ah, i sommerferien finnes det ikke noen mellomting. Enten får du ikke nok å gjøre eller så har du for mye å gjøre (jeg liker best de periodene med masse å gjøre, selv om man setter mest pris på dem i ettertid).

Høydepunktene de siste dagene har i hvert fall vært Mamma Mia! og dagens Tusenfryd-tur (vel, gårsdagens om jeg skal ta hensyn til klokka). Når det gjelder Mamma Mia! må jeg, som vanlig, innrømme at skeptisismen min om Meryl Streeps sangtalent slo feil. Hun fikser rollen til de grader! Bortsett fra det er det mange morsomme øyeblikk i filmen, men den desidert største godbiten er når Pierce Brosnan slår ut med armene og synger ut i "SOS" (ikke nødvendigvis fordi det skulle være morsomt).



Da jeg og en venninne dro til Tusenfryd, tok jeg berg og dal bane for første gang (ja, jeg er en pyse) óg jeg overvant en barndoms-traume! Jeg bryr meg ikke om hva noen sier for jeg er stolt! Det var dessuten veldig koselig å ta en tur eller to med karusellen, som man i min mening aldri blir for gammel til, så det så! Generelt unnet vi oss mange andre fornøyelser på Tusenfryd og jeg må si at nesa mi frydet seg over å bade i popkorn, sukkerspinn og andre tivoli-aktige lukter, mens vi spaserte både hit og dit... Kanskje jeg tar speedmonster neste gang?.... Det var ikke et løfte.


Oi, nå ble det ekstra mye litt-av-hvert i innlegget, men det er ganske greit egentlig. Tror ikke jeg kommer til å skrive på en liten stund nå. Jeg skal prøve å ikke avslutte dette med noe i retning av so long, suckers el. lignende cheezy avskjeds meldinger. På en annen side trenger jeg vel i grunn ikke det, i og med at jeg i utgangspunktet skriver for min egen skyld (Helene...)

1 kommentar:

Maarth sa...

Nå fikk jeg lyst til å dra på fornøyelsespark å spise sukkerspinn! sukk.