lørdag 2. august 2008

I'll be back!

... i the Terminator, Arnold Schwarzeneggers, egne ord...

For dagene mine fylles snart med jobbing (mer eller mindre) og musikk på Øya-festivalen. Å jada, her jobbes det fra 09.30 til 24.00. Alikevel føler jeg at det er unødvendig å tilføye at jeg gleder meg som en unge!

Uansett, nå må jeg nesten skrive en liten oppdatering over hvordan de siste ukene har vært. Klarte nemlig å glemme reisedagboka, som jeg har hatt siden 6. klasse, (men aldri har klart å forholde meg til 100%). Dermed er det kjekt å ha en blogg.

I Berlin:



- Fint hotell, surr med hotellrom.

- Mye gåing og bortgåing.

- Checkpoint Charlie, DDR - Museum, Berlin muren (bilde!), Siegessaüle (Seiers statue), Berliner Dom, St. Marienkirkche, Pariser Platz (Brandenburg Tor), Holocaust Minnesmerke, Bebelplatz (Einstein), Potsdamer Platz.

- Shopping på Alexander Platz og KaDeWe (bare merkerklær, fysjameg for et sossete kjøpesenter, men jeg fikk tak i en CD av Fiona Apple da:D)

- Starbucks! (Java Chip var en herlig, kjølig redning den dagen).

- Tyskere... er høflige, glade i bjørner, glade i å dubbe amerikanske serier, flinke til å lage Wiener Schnitzel, liker å sykle på eget sykkelfelt på fotau, og har, av en eller annen merkelig grunn, alle perfekt brunfarge (det var ikke mye sol, mens vi var der).

- Berlin er en nydelig by (hvis man ikke surrer seg vekk i de dårlige strøkene, på vei fra flyplassen).


På hytta:


Hva gjør man hvis man vinner masse M&M's i poker? Man spiser dem i hvert fall ikke... man gjør dem om til små, søte figurer! (Okay... til og med jég himlet med øynene da jeg skrev den setningen).

Neida, jeg har kost meg med bl.a å male dørene til det nye tilbygget, bade masse og spille kort.

Ellers har jeg blitt stukket av ekle mygg som gjorde at beina mine hovna opp, og blitt forkjøla.

På NU - leir:


- Dro på aksjon for å få bilfritt sentrum på Hamar samt. havnet i avisa (bilde: vi okkuperte parkeringsplasser og satt og grillet pølser på dem).

- Sov i telt med ikke-fullt-så-opplåsbart underlag.

- Var med på sekkeløp i (den store) Olympiaden. De andre fikk lov til å spille fotball, løpe hinderløype, spille volleyball og padle kano.

- Sim-City: Lærte hvordan man kan opprettholde en bærekraftig by (altså hørte vi på foredrag og bygde en miljøvennlig by av LEGO)

- Miljøfestival med bl.a My Little Pony (drit bra!) og Hoppalong Knut (alle elsket de trønderne, men jeg skjønte aldri helt hvorfor. Kanskje de rett og slett liker å hoppe til musikk?)

- Møtte hyggelige folk.

Her var det mye å skrive, gitt. Det morsomme er vel at jeg var på hytta lengst (i nesten 8 dager) og hadde minst å skrive om det. På en annen side er det vel obligatorisk at en hyttetur skal være noenlunde kjedelig...

Som sagt kommer det mer snart... I'll be back!

Ingen kommentarer: