onsdag 22. oktober 2008

Ulogiske hallisunasjoner

Det skjedde noe virkelig rart på vei hjem fra skolen i dag. Jeg var skikkelig sliten, så jeg spilte av en fin sang på iPoden, for å løfte litt på humøret og tittet ut av vinduet på bussen (ikke noe nytt). Jeg satt for det meste med ett ufokusert blikk og registerte så vidt bygningene som sklei forbi i full fart, da jeg tilfeldigvis la merke til noen flagg som svaiet i vinden ved en butikk. Ikke noe unormalt med det tenkte jeg, men plutselig kunne jeg sverget på at i maks to sek. begynte det ene flagget å svaie i slow motion! Akkurat som om noen gradvis skrudde ned hastigheten på det ene flagget for så å raskt slippe taket igjen.
Merkelig hva slags puss hodet kan spille deg... Hadde en liknende episode for veldig lenge siden, da jeg satt oppe sent på kvelden og i en brøkdel av et sekund mente at jeg så et piggsvin fyke over dyna mi... Et piggsvin!
Med det må jeg bare spørre; ligger det virkelig noe bak hallisunasjoner? For jeg finner ikke noe logisk ved dem i det hele tatt...

(Salvador Dali - The Persistence of Memory)

1 kommentar:

Monica sa...

Haha:D Jeg har opplevd det mange ganger. Det er helt sykt å oppleve det, men jeg tror at det kun er hjernen som spiller deg et puss. Absolutt ikke noe logisk ved det. Min teori er at hjernen kjeder seg og bare ønsker å spille den strakkars kroppen et puss:D

Jeg har forresten opprettet en ny blogg! www.unwaveringblossom.blogspot.com