søndag 11. mai 2008

Likhet?

3. Klasse, tilfeldig gutt som kommer opp trappa: Ha ha! Du likner på Michael Jackson!

Det var nok det dypeste kuttet.

Leirskole: Nja, du ser litt ut som en Panda. Ja, liksom, hvis du skulle vært et dyr, da *Ser på annen jente* Du ser ut som en stolt løve!

Hyggelig å bli sammenliknet med en lubben, hvit bjørn... Med mørke ringer rundt øynene!

Konfirmasjonsleir: Snehvit... Shit! Du kunne spilt henne!

*Fornøyd*

Helene's bursdag, Margrete (x2): Hø hø... Ja, du er litt hekse-aktig. Kanskje hun heksa i snehvit?

Er det ikke enhver jentes drøm å bli sammenliknet med en heks?

Venninne av mamma: Næmenn, jeg har sett dobbeltjengeren din på TV! Ser du på Studio 5? Du er prikk lik den ene programlederen!

Studio 5 er et feministprogram på kanal 5, kvinnekanalen. Joda, hun er pen hun dama, men jeg er ikke akkurat den største feministen.

Selv, er jeg ikke egentlig sikker på hvordan jeg ser ut. Er det rart? Kameraet og speilet vil liksom ikke bli enige og folk rundt meg hjelper ikke stort. Nei, jeg tror jeg bare vil se ut som meg... kanskje.

Ingen kommentarer: