torsdag 15. mai 2008

Å være, eller ikke være...

I morgen er det siste nat. fags prøve... ever! Jeg pugger som et helvete kan man si, så det er greit å ha en mindre ting å tenke på neste år. Men... (og nå kommer jeg si noe som lever opp til mitt evigvarnede stempel som nerd)... jeg komme til å savne nat. fag:(!!!

Det er ikke det at jeg nyter å pugge periodesystemet. Nei, for molekylformler og hva som er alkalier og alkelier, kan jeg virkelig levet uten. Det er vel heller ikke karakteren, tatt i betraktning at jeg sliter ræva av meg for en 5'er. Greia er at vi faktisk lærer mye interessant i nat. fag og mye av det ER veldig relevant.

Hvis læreren skulle komme til å snakke om universet eller evolusjonsteorien, kan jeg stille begynne å filosofere litt for meg selv over altmulig rart. Jeg liker det å sitte i et hjørne og drifte av gårde i mitt eget tankenett, det er som trim for hjernen (samtidig som jeg ikke tørr å dele med andre, alle de absurde tingene jeg kommer fram til).
En av de tingene jeg virkelig engasjerer meg for i nat. fag er klimaendringene og hvordan minske utfallet av dem. Jeg har mye kunnskap om dette og prøver så godt jeg kan å tilrettelegge ting hjemme, til hensyn for naturen (vet ikke om jeg er så flink da). Dette er omtrent det eneste temaet som får meg til å reiser meg opp på stolen for og lene meg fremover pulten.

Så, kjære nat. fag... Jeg vil savne dine lærdommer (til en viss grad), men vi vil nok møtes igjen en dag!

Ingen kommentarer: