torsdag 18. juni 2009

Jobb +

Det er ikke lett å prioritere penger riktig i blant, noe som resulterer i at jeg ofte går rundt med en uggen følelse av blakkhet.
Dette ville jo vært trist og tragisk, om jeg ikke hadde hatt en ting; nemlig en jobb. Men det har jeg! Altså, så det er ingen grunn, i det hele tatt, til å føle et eneste, lite hint av sympati innerst inne i hjerterota. Det er kun min egen (gledesfylte) dumhet som fører meg til å kjøpe en haug med konsertbilletter samt. DVD'er og CD'er over litt viktigere ting (som er kjedelige, men nødvendig å kjøpe) f. eks klær og... hmm... MAT.

Såh. Her om dagen dro jeg innom Deli de Luca, ikke for å kjøpe noe, for det hadde jeg jo ikke råd til, men for å sjekke min forventede tomme bankkonto. Jeg hadde nemlig tatt ut og brukt penger i hytt og pine den siste tida, så jeg hadde liksom ikke helt oversikt. Meeeen da det ante meg at det ville stå et stakkars ensifret tall på skjermen, var det til min forundrende, store overraskelse et firesifret tall som stolt stirret tilbake på meg.
Min første tanke var at jeg hadde tastet feil kode og havnet på en tilfeldig stakkars konto som ikke hadde noen anelse om at lumske planer allerede kokte i hodet mitt, så tenkte jeg at jeg heller på mystisk vis hadde klart å sove meg frem til 15. juli, lønningsdagen. Jeg liker å sove.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det finnes en stor fordel med å jobbe som ungdom, ikke bare slipper jeg å betale skatt... jeg får FERIEPENGER! Muhahahaha!

Ingen kommentarer: