mandag 22. juni 2009

Stil-ig!

Å ha en stil innebærer mange ting. For det første må du være inspirert av noe/noen eller ha kreativitet nok til å skape noe eget, for det andre må du være villig til å investere penger i det, også må du selvfølgelig bruke energi på å gjennomføre det (dette kan bli et stress-monument om morningen).

Fordi dette både er slitsomt og pengekrevende, har jeg aldri giddet å gjør noe med det. Har egentlig aldri kommet forbi det kjøpe-fordi-jeg-synes-det-er-fint stadie, samtidig som jeg innerst inne hadde hatt et brennende ønske om å finne noe som passet spesielt for meg. Ah, ja... den etterlengtede meg-stilen som krever maks nivå av kreativitet, eller rett og slett bare selvinnsikt?

Til og med, da jeg var med venninna mi i dén überkule butikken, utbrøt ekspiditrisen "Oi, du har stilen helt gjennomført, du. Kult! Jeg har noe som passer skikkelig bra til deg" og der stod jeg, som en grønn, sjalu gnom med hva-med-meg? uttrykk ved siden av venninna mi som gliste bredt. Noe som beviser min mangel på peiling.

Dermed ble jeg lykkelig overrasket, da jeg dro til frisøren og hun sa "Liker stilen din" før hun klippet og stylet håret. Hmm... jeg har en stil, uten å prøve så mye at det gjør noe heller. Det finnes håp!

Ingen kommentarer: