tirsdag 23. desember 2008

23. desember

Julegrøten er spist, årets julefilm og grevinnen og hovmesteren er sett, juletreet er pyntet og de siste gavene pakket inn. Med andre ord, lille julaftens gjøremål er gjort. Inkludert å jobbe i 8 timer og ergre seg litt over de som enda ikke var ferdig med julegave-innkjøpingen.

Men alt dette er glemt historie for i morgen er det som kjent julaften. Og jeg må tilstå at julefølelsen delvis er erstattet med dårlig samvittighet. Føler meg litt slem som skriver at jeg ikke vanligvis pleier å ha skyldfølelse i juletida, for det er mange som ikke har det bra der ute. (Uff, håper ikke jeg nå sugde ut den siste biten av julefølelse ved å bare skrive dette)

Uansett, de som kanskje har kjøpt en geit eller noe annet fint på kirkensnødhjelp.no, og donert det til noen som er mindre heldige enn seg selv, kan jo bare være fornøyde. Det finne ingen bedre julegave i min mening (så jeg skulle ønske jeg selv hadde fått gjort det). Ja, ja, vi har alltids neste år!
(Tatt fra kirkensnodhjelp.no)

23. lukes visdomsord: Vær lykkelig du som kan:)!

1 kommentar:

Meg sa...

Jeg fikk en bok i Madagaskar!
Jeij meg, jeg er snill i julen!
Eller, Tone er snill fordi hun ga meg den...