tirsdag 9. desember 2008

9. desember

Uff, uff, uff... Jeg sier at jeg leser avisen, og det gjør jeg forsåvidt... men kanskje ikke på den måten folk flest ville gjort. Først setter jeg meg ned i stolen og heller i et glass juice, helt normalt... Så tar jeg opp hoveddelen, legger den til side, tar opp økonomi delen, kaster den til side så raskt jeg skimter Ø'en i overskriften, bolig siden og sportsdelen legger jeg sammen og dytter vekk, mens reise delen gransker jeg litt til jeg ser at det ikke står noe med Island, så blir den også avvist. Da var det bare en del igjen og det er Kultur delen. Ja, for kultur delen er i min mening den mest interessante delen av avisen. Her starter jeg bakerst på den opplysende TV-guiden, så blar jeg videre til tegneseriestripene, ler litt (men aldri av Aldo Monrad...), og eventuelt river ut en morsom stripe som jeg egentlig ikke har peiling på hva jeg skal gjøre med. Hvis jeg har ekstra god tid snur jeg så avisen til forsiden for å se om det er noe om musikk der. Anmeldelser er også interessant. Jeg ler vanligvis av dårlige anmeldelser for uoriginale artister som Britney Spears, stråler av gode anmeldelser for kreative artister som Jenny Hval, Rockettothesky, og bærer meg litt over altfor gode anmeldelser av sukkersøte artister som jeg misliker (Marit Larsen*kremt, kremt*).

Det er altså slik jeg leser avisen... *Fyskamme seg*. Ja, ja, jeg ser da litt på dagsrevyen i hvert fall...

9. lukes visdomsord: Hør på en god jule-CD eller se en koselig julefilm!

1 kommentar:

Monica sa...

Jeg må innrømme at jeg gjør det samme. Lese avisen du liksom, det er herved avklart at jeg er en selektiv avisleser. *Kremt* ... ok, da.. jeg mener kresen avisleser.

High five for selektive "avislesere"