onsdag 3. desember 2008

3. desember

Bussen var for sen! Ikke akkurat stort nytt, men omtrent én gang i uka kommer den ikke når den skal i det hele tatt, så da må jeg ta en senere buss. Ja, i dag var det ikke slik, men den kom likevel for sent. Og i tider jeg venter på bussen legger jeg merke til rare ting (det er faktisk det som var poenget i hele innledningen, ikke at bussen er treig)...

I dag var det noe skummelt/rart. Det er litt glatt ute, spesielt under snøen og når da en haltende person prøver å balansere på snøen(?) ser det ikke akkurat bra ut. Nei, tvert i mot, krøplingeffekten blir så forsterket at de ser ut som levende-døde!
Verre er det når man bare ser siluetten på denne haltende personen (hvis det er ganske mørkt ute, men en gatelykt bak personen) og man hverken ser ordentlig om han går fra deg eller kommer mot deg... Da blir man lettere redd. I mitt tilfelle kom jeg opp med tre løsninger; 1. Et eller annet zombie-virus har kommet til Norge. Løp som et helvete!, 2. Jeg hallisunerer, og må få meg en legesjekk, 3. Det er sikkert en normal person med litt balanseproblemer. Alt dette tenkte jeg i løpet av 5 sek... akkuart i tide til å se at personen gikk fra meg og viste seg å være en liten gutt som haltet.

3. lukes visdomsord: Ta deg en dag fri, så flyr ikke livet forbi.

Ingen kommentarer: