søndag 7. desember 2008

7. desember

Nå har jeg julefølelse!
Innlegget i går var jo egentlig ikke så ille som den hørtes ut, men når man opplever at noen kommenterer noe ved deg som du selv ser som en feil eller mangel, er det lett at man blir såra... Til tross for at det bare var en missforståelse.

Uansett, alt føles så desember-aktig i dag... snøen, julelysene i hagene og i det hele tatt stemningen. (Og når jeg skriver desemberaktig mener jeg en blanding av bursdags og jule-aktig følelse). Jeg hadde nemlig bursdag i går og hadde ordentlig feiring med venninner på fredag og familie i dag (men fikk gaver alle tre dagene... hø hø - Nei! ikke at det handler om gavene)
Tilfeldigvis kan jeg nevne at jeg fikk Keane CD'en, Sweeney Todd og en Nemi kalender... *Kjempefornøyd*
Det jeg har bestemt meg for å fundere litt rundt nå er vel egentlig hva som utløser denne julefølelsen. For det første kom snøen tidlig i år, allikevel er det vel mer logisk (?) at det var fordi jeg akkurat i år bestemte meg for å ikke tvinge frem følelsen (i motsetning til tidligere år) ved å se på masse julefilmer, spise julegodt eller rett og slett sitte og vente på snø. Dessuten har jeg hatt det for travelt til å registrere alle de jule-aktige forandringene, så når jeg da endelig har satt meg ned i sofaen og sett juleduken på bordet og snøen ute kom det helt av seg selv. Eller det kan være en så enkel forklaring som at julemusikken på jobben samt. julepynten i kjøpesenteret har gjort inntrykk på meg... Søren vet jeg... alt jeg vet er at det er en god, fredlig og takknemmelig følelse!

7. lukes visdomsord: Len deg tilbake i øyeblikket og gled deg over det.

Ingen kommentarer: