tirsdag 25. november 2008

Vinterlengsel

Snø, snø kom til meg... sol og høst kan gå sin vei!

Dette skjer hvert år... Først begynner det å snø tidligere enn vanlig som f. eks. denne gangen i begynnelsen av november, men så plutselig skjer det ikke mer og snøen smelter derfor bort. Det er jo akkurat som å være skrubbsulten og få en smak av sjokoladeglasuren før hele kaka puttes ned i kjelleren. Så er det bare å sitte og vente på mer:

Temperaturen går opp, temperaturen går ned, så går den litt opp igjen også litte-bitte-granne ned. Slik fortsetter det i det uendelig til man gir opp ventinga. Ikke før på selveste julaften begynner det å snø i dalen jeg bor i. Bare at da rekker jeg nesten aldri å komme i ordentlig julestemning.
Jeg vil ha kulde, jeg vil ha snø og jeg VIL ha jul.

(Jeg vil også endre utformingen på bloggen min)

Ingen kommentarer: