fredag 4. april 2008

Blogge logging?

Her er historien om min blogg!
Det er egentlig litt ironisk at jeg kom til å lage en blogg. Jeg husker alle de gangene jeg har hørt om folk som har laget blogger og tenkt "Enda en blogger! Er det bare jeg som synes det er litt patetisk at folk legger ut hver minste lille detalj om livet sitt på en nettside!" Men da jeg tenkte dette hadde jeg selvfølgelig ikke tatt meg tid til å faktisk gå inn og sjekke det ut selv. (Ja, ja, jeg har en tendens til å dømme noen ganger). Så her om dagen da jeg egentlig skulle gjøre skolearbeid, fant jeg ut at en venninne av meg hadde drevet og blogget. Nysgjerrigheten kom meg til gode og jeg sjekket den ut, men jeg ble overrasket over hvor mye fornuftig det faktisk stod der, dessuten blogget hun bare 3-4 ganger i uka (eller mindre). Dermed begynte jeg å sjekke ut andre blogger og fikk ofte en sterk kribling i fingrene til å kommentere det folk hadde skrevet om forskjellige saker. For som jeg ser på det , er ikke blogging bare et forløp på hva man gjør fra dag til dag, man kan skrive hva man vil om alle de rare tankene og meningene man har og folk kan kommentere og dele egne oppfatninger. Det er jo alltid morsomt å finne ut at noen der ute tenker akkurat det samme som deg når man føler seg litt aleine. Uansett, jeg opplever ofte at jeg tenker noe som ned på papir og da er det ganske greit å ha en blogg. Dessuten er det noen ganger ting irriterer meg så mye at jeg bare få utløp for det og hva kan jeg bruke da? Jo, bloggen min! Hvis folk synes det er teit trenger de jo ikke å lese!

Navnet kom jeg forresten på av navnet mitt Lise (som du sikkert skjønte). Det er nemlig veldig lett for folk å finne på "morsomme" rimeord til dette navnet, som lise-spise, lise-kvise, lise-grise, esil (bakvendt) osv. osv. Og dette har jeg jo da opplevd gjennom årene som ganske så irriterende. Men det ene kallenavnet jeg aldri har hatt noe i mot er lise-lese og det passet jo så god i sammenhengen, dermed ble det det.

Ingen kommentarer: