lørdag 5. april 2008

Buss kråka

Tenk deg at du sitter på bussen og aner fred og ingen fare, mens du rolig små-sludrer med venninnene dine om filmen dere akkurat har sett. Det eneste du hører rundt deg er små-summing fra de få passasjerene som ellers er der og en rolig rumling fra motoren. Plutselig sprekker den lille lydboblen du og vennene din har lagret rundt dere, med et brak av en sjingrende stemme "Haaaaaaai! Hvordan går det meg deg'a? Seriøst her er det partey lissåm! *tygge* *tygge* *tygge tyggis*" Joda, du la så vidt merke til jenta da hun først kom inn døra ikledd en altfor stor, åpen boblejakke og med håret samlet i en stor, slapp kladd øverst på huet, men den lyden var tilsynelatende det siste du trengte eller i det hele tatt forventa. "Don't judge a book by it's cover" Jaaaaa... noen ganger gjelder tydeligvis ikke dette. Uansett, jenta fortsetter å plage den tydligvis utslitte venninna si med tomsnakk som "Ja, ja, søstera-mi-skal-ha-baby-da-lissåm såååååå vi-driver-jo-og-styrer-med-hun og sånn-da, men ja ja, det-går-bra-da, for ja asså hun er-jo-skikkelig-moden-for-alder'n-og kra-kra-kra-kra-kra..." noen ganger bryter hun uti en evigvarende syklus av "så hun bare, og jeg bare, og han bare, og så alle bare, men så bare...!". For min del kan hun kan bare skravle så mye hun vil, men for guds skyld, på et litt lavere volum. Det er andre folk på bussen, og det er veldig lite sannsynlig at de intresserer seg for at det er "partey" i kveld eller at Nina var piss-full på den forrige festen til Anna! Til og med da bussen stoppet for overgang og motoren sluttet å rumle, var det som om hun trodde venninna var døv på det ene øret. Tro meg, jeg har opplevd dette flere ganger, men jeg blir like overraska hver gang disse jentene åpner munnen og bekrefter med høy røst at vi mennesker stammer fra den primitive verden. Veeeel, alt jeg har å si er "Hold kjeft!"

Ingen kommentarer: