tirsdag 15. april 2008

Min (ufrivillig) materielle verden...

Som sagt er jeg av CD-kjøper arten og hører på musikk på data'n, CD-spilleren min på rommet eller Disc-Man'en min. Men vent... her er det noe som mangler... Åja, Mp3-spilleren min! Funny story...

Min første Mp3-spiller kjøpte jeg da jeg gikk i 9. klasse. Det var en feit, grønn 4GB Apple iPod Mini til ca. 1900 kr. Jeg hadde glede av dens musikalske herligheter i akkurat 9 mnd. før den rusta! Hvordan?... Etter en "uheldig" hendelse (<-underdrivelse) som innvolverte et høyt berg, vind, mitt spastiske bein, en strandbag full av verdisaker og saltvann. Jeg ville gitt mye for å få den igjen den dag i dag!

Min andre Mp3-spiller fikk jeg til konfirmasjonen min av tante, onkel, kusine og fetter. Det var en tynn, svart 2GB Apple iPod nano til 1400 kr. Ble nok så knytta til den enkle og mobile iPod'en min og kjøpte dessuten deksel i 5 forskjellige farger til 250 kr. Men skulle jeg få unne meg dene lille glede i livet? Åååå nei! 7 mnd. senere lå den begravd i snøen et eller annet sted oppe i Valdres slalåmbakke...

Min tredje Mp3-spiller kjøpte jeg inn selv (igjen)! Men nå forestilte jeg meg at Apple var "jinxa", dermed ble det Creative Zen V med 1-(eneste)-GB til 700 kr. Det var et slit å presse inn 179 sanger på denne lille dingsen, men jeg kan være kresen om nødvendig. Slik vandret jeg fornøyd av gårde med nøye utvalgte sanger både i London og Oxford uten problemer. Da jeg derimot begynte på Rud vgs. tok det noen måneder før noen tok seg den frihet å nappe til seg både Mp3 og mobil fra jakkelomma mi (jeg var borte fra den i 10 sek.)

Enten har jeg veldig uflaks eller så er jeg bare ikke den fødte Mp3-spiller-forsørger. Men jeg skal ikke gi opp! Så etter litt surfing på nette fra elektrokjede-nettbutikk til elektrokjede-nettbutikk (og gisping over prisene), har jeg kommet til den besluttning at jeg skal få tak i en brukt iPod. Oooog hva kan jeg bruke da?... -Kom igjeeeen, vi har alle sammen sett den tragiske reklamen på TV-... Jo, Finn - dott - NO! Der kan man få 30GB til 1000 schpen ass folks!Perfekt for en som meg!

Så kjære, snille, søte, billige iPod... Bare vent, vi vil snart være sammen! For alltid og alltid og alltid (Muhahaha!)

Ingen kommentarer: