lørdag 12. april 2008

Work it out!

I dag var jeg på trening, og med tanke på at det er ca. 3 mnd. siden sist gang, er jeg ganske fornøyd! Jeg har blitt veldig glad i tredemøllen, for jeg liker å løpe, men ikke ute i offentligheten...

Jeg bor egentlig langt ute på landet og har fine joggemuligheter, så flere har spurt meg om hvorfor jeg ikke bare jogger ute og sparer pengene... Vel, svaret er følgende: Det å jogge opp og ned uttallige bakker virker ikke fristende. Det er helt greit å jogge lange strekninger, rett fram, men å jogge nedover er nesten like slitsomt som oppover. Noe jeg har opplevd da jeg løpte ute en gang var at det var vanskeligere å pushe seg selv, det er jo så lett å stoppe! Når man løper på tredemølla derimot, må man først skru ned farten også trykke på "stopp," hvis ikke, fyker man bakover og krasjer inn i veggen, som i en ninjafilm. Altså er det mye lettere å bare fortsette å løpe. En annen ting er at, i hvert fall jeg, føler meg ganske u-pigg når jeg kommer nedover bakken, mens jeg puster for harde livet og ser ut som en tomat-rød okse (og med mitt hell, kommer det allid noen forbipasserende). Derimot ser alle sånn ut i styrkerommet, så der er det ikke så farlig!

Jo, jeg kunne nok trent meg opp til å løpe ute, men jeg foretrekker likevel styrkerommet. Det er ikke dyrt, i hvert fall ikke på F&S. Dessuten finnes det mange andre treningsmuligheter der.

Ingen kommentarer: