mandag 18. august 2008

Skolestart + (Jubileum!)

Ja, nå er det på'n igjen (som de synger i den grusome norske sangen, jeg føler det er nødvendig å nevne). 2. klasse på videregående skole. Jeg tenkte selvfølgelig mye på det i går kveld - dét pluss mange andre tanker dunket i hodet (og hjertet) mitt hele natten lang og lot meg ikke hvile*. Rett før jeg sovnet fikk jeg for meg at dette skoleåret skulle bli annerledes. På hvilken måte vet jeg ikke, annerledes kan jo bety så mangt. Jeg tror nok det var i en retning av bedre-annerledes. Noe som jeg selvfølgelig fortsatt håper på. Men jeg skulle snart oppdage at det er en stor forskjell på å tenke noe når man har motivert seg med god musikk og en lærerik film (Vanilla Sky) rett før man legger seg, og å tenke noe når man står opp morgenen med hodepine, fett hår og lite driv. Vel, den eneste som kan gjøre dette skoleåret annerledes er jeg. Dermed må jeg komme meg over negative tanker og høy selvdisiplin, og se fremover. Se der har vi motivasjon!

* Tenkte irriterende mye på ordet "impåsliten" i går. Ja, jeg klarte nesten å overbevise meg selv om at det måtte hete innpåslitsom. Jeg mener, man kan jo ikke være impå-sliten. Mye mer logisk at man er slitsom enn sliten, for å være noe mot andre, og innpå. Til slutt kom jeg frem til at det er viktig at jeg slutter å dele opp/finne meningen bak ord.


Tilbake til noe som er litt mer relevant. Dette er nemlig mitt 50. innlegg. Hipp-Hipp-Hurra! Ja, nå er det lenge siden jeg stilte spørsmål til blogge logging? og klagde om "Buss kråka"4. og 5. april. (Sukk) Nå skal jeg ikke, i motsetning til mange andre, dedikere hele innlegget til dette. Dermed var jeg ferdig med dét. (Hurra!)

Forresten var jeg i Oslo i dag og kjøpte iPod nano 8 GB for kún 990 ,- (originalpris 1590,-)! Alt jeg trengte å gjøre var å vente til kl. 16.30. Yes, da kan jeg stryke det av vil ha-listen min (Å nei da, ikke noe vær-så-snill-å-få?-liste her i gården). Hvis bare alt kunne vært like enkelt... Hmm... Nå håper jeg ikke elkjøp har tenkt å vifte noe sånn 790-kr-kampanje-alt-du-trenger-å-gjøre-er-å-vente-til-kl-15.30 opplegg i trynet mitt dagen etter. Ville det ikke vært så typisk at en måtte spy?

Bottom line. Jeg har hatt en fin dag likevel! (hvis ikke på skolen)

1 kommentar:

Monica sa...

Grattis! Det har vært en glede å lese bloggen din til nå!:D
Veldig hyggelig å møte deg.. hm.. var det i går? Jeg klarer ikke å holde styr på dagene, godt at jeg har min hendige klokke som jeg egentlig ikke forstår stort mer enn at den viser tid, dag og dato:P
Klemmer fra andre siden av bakken<3