mandag 11. august 2008

Øya 2008

Med fare for overskriving og med hensyn til utmattekse skriver jeg kort. Først må jeg likevel si at å jobbe som frivillig med NU har store fordeler, men ekle ulemper.

Tirsdag 05.08.08:
- Høydepunkt; Øyakino: Sigur Rós - Heima; og Gratis Øya-ting.
- Litt teit at jeg ikke kom meg inn på klubbene i og med at det var Øyaklubb dag.

Onsdag 06.08.08:
- Høydepunkt; Festivaldagene begynner! Mogwai, José Gonzáles, Lykke Li og Kaizers var bra.
- Ida Maria er litt oppskrytt og Kaizers sanger er ikke av de beste, men de var flinke til å få med seg publikum.

Torsdag 07.08.08:
- Høydepunkt; Sigur Rós! Lukestar og The National er også verdt å nevne.
- På den andre siden har vi Jamie Lidell, som var altfor glad i bass og Sonic Youth (oppskrytt).

Fredag 08.08.08:
- Høydepunkt; Gratis mat i.o.m at jeg jobbet og Fleet Foxes som jeg hørte på, mens jeg plukket søppel. (Dessuten fikk jeg jobbe backstage i en time)
- Dagens program var en dårlig blanding av hip hop (N.E.R.D) og heavy metal. Altså, ikke gøy å høre på når man jobber hardt og allerede irriteres over hvor grisete folk kan være.

Lørdag 09.08.08:
- Høydepunkt; BigBang, Lama, Yeasayer og Einar Stray.
- Jeg ble ganske sur da jeg oppdaget at jeg gikk glipp av Rockettothesky. Ut på kvelden var ikke programmet så bra, dermed dro jeg hjem ganske tidlig.

Søndag 10.08.08:
- Høydepunkt; Jeg jobbet med noen jeg kunne snakke med + sjokolade.
- Festivaldager over! Altfor mye arbeid som ble dumpet på NU i dag. Jeg måtte konstant minne meg selv på alle de bra konsertene jeg har sett, for å fortsette arbeidet.

Uff, håper ikke dette virket altfor negativt, i så fall er det fordi jeg er så ufattelig sliten (og støl!). Det har egentlig vært en veldig fin opplevelse, og med årets program var det verdt alt strevet. Noe positivt med selve arbeidet er dessuten at jeg har fått en ny respekt for de som jobber "bak" slike arrangementer. Men til neste gang må jeg huske på at det ikke er lurt å jobbe på søndagen etterpå...

Ingen kommentarer: