fredag 27. juni 2008

Flexus schmexus

33 kr x 2 = 66 kr... 66 kr nesten hver dag og i overkant av 100 kr for et klippekort med ca. 6 turer! Jeg må bare si det; prisene for kollektivtransport er til å svette av. (Tørr jeg nevne månedskort?)...

Her i lande blir vi oppfordret til å utnytte kollektivtransport så mye som mulig, det bør jeg vite som er medlem av Natur og Ungdom, men allikevel stiger prisene som bare det, spesielt på toget. "Å neida, vi nordmenn som tjener så mye, vi tåler dette" sier vår kjære statsminister... Vel, Jens, tjener alle nordmenn like mye? Har alle nordmenn jobb i det hele tatt? Nei, vi ungdommer som så vidt får gratis transport til skolen om vi bor 6 km unna (i luftavstand), vi som sliter med å få oss jobb og må tigge av foreldre for transportpenger bl. a. i sommerferien, vi får bare leve med det.

Kanskje det er galt av meg å si det siden jeg er en av de heldige som får Flexus-kort i skoletiden, men dette lønner seg jo absolutt ikke i ferier.

Ingen kommentarer: