søndag 1. juni 2008

Sommerrus anyone?

Det er deilig å tenke på at det er sommerferie snart... slutten på skolens evige mas, kjas og ikke-alltid-så-morsomme overraskelses/innspurts-prøver og i det hele tatt følelse av å leve i en grå bygning med snus på veggene. Overalt møter jeg mennesker som roper "sommer!" med store utropstegn. De ser fram til grillfester, bading og steking i solen. Jeg ser derimot fram til nye CD'er, reising og å i det hele tatt komme meg vekk fra denne ensomme dalen av en boplass. Det er jo så mange ting å oppleve der ute!

En bekymringstanke, though, PENGER! Jeg har ikke sommerjobb og er lei av å tigge av slitne foreldre! Dette kan bli problematisk når vi har Øya-festivalen - den enste konserten i Norge i år med Sigur Rós (som jeg gledelig betaler 565 kr for å se alene)-, Tusenfryd, strandklær, alternativt shopping i Berlin, NU-leir, Coldplay konsert på slutten av sommeren... og sikkert mye mer... Hmmm... Denne sommerfølelsen går litt av og på føler jeg. Når solen titter frem igjen kommer jeg vel på andre tanker.

Til da kan jeg vel like gjerne høre på Sigur Rós sin nye singel Gobbledigook fra CD'en Með suð í eyrum við spilum endalaust som betyr med sus i ørene, spiller vi endeløst. Den er en ganske så sommerglad i motsetning til tidligere sanger og kan lastes ned gratis på en av hjemmesidene, sigurros.com. Når det gjelder videoen til singelen, som jeg enda ikke har turt å se, kan jeg si så mye som at den er veldig øhm... "bar" i adjektivets rette betydning. Og mens jeg nå er inne på musikk må jeg til sist si at jeg har oppdaget en ny forkjærlighet til Alanis Morissette. Selv om det er en stund tilbake, må jeg virkelig si at jeg satte pris på hennes aprilsnarr på youtube. Det er da hennes cover på My Humps av Black Eyed Pease med en ganske dramatisk vri som gjør hele greia nokså parodisk http://youtube.com/watch?v=W91sqAs-_-g pluss det gjør hun mye annet bra! Jeg hører spesiellt mye på Thank U, Ironic, Hands Clean og Crazy.
Det var alt for i dag og litt av hvert... Natta!

Ingen kommentarer: